Horizontal Menu Bar

Facebook Like

Teh Peria Katak + Stevia

1 Peket ~ 20 uncang
Harga ~ RM 25.00


Maklumat Peria Katak


Peria katak mempunyai banyak khasiat, bukan sahaja dari segi pemakanan tetapi juga dari segi kesihatan. Oleh itu, bagi sesiapa yang mementingkan kesihatan badan, eloklah selalu amalkan minum jus peria katak ini, sama ada jus peria katak sahaja atau dicampur dengan jus sayuran atau buah-buahan lain yang juga berkhasiat. 



Khasiat Pemakanan Peria Katak

  • Kandungan kalori yang rendah
  • Mengandungi vitamin B1, B2, B3, C, magnesium, asid folik, zink, fosforus, manganese, fiber yang sangat tinggi.
  • Kaya dengan zat besi.
  • Kandungan beta-karotenenya 2 kali ganda daripada yang terdapat dalam brokoli, kalsiumnya 2 kali ganda daripada bayam, potasssiumnya 2 kali ganda daripada pisang.
Khasiat Kesihatan Peria Katak
  • Merawat darah tidak sihat, seperti darah bertoksin, dengan mencampurkan jus peria katak dengan sedikit jus limau.
  • Penyakit taun – Peringkat awal taun boleh dirawat dengan campuran jus daun peria katak dengan jus bawang merah dan jus limau.
  • Penyakit kencing manis – Peria katak mengandungi sebatian hypoglycemic (dikenali sebagai insulin tumbuhan) yang boleh menurunkan paras gula dalam darah dan air kencing dengan berkesan.
  • Tenaga – Selalu minum jus peria katak dapat menambah tenaga dan stamina, di samping mengurangkan masalah tidur yang sering terganggu.
  • Masalah mata – Kandungan beta-karotenenya yang tinggi dapat membantu memperbaiki penglihatan mata.
  • Membersih dan memperbaiki masalah hati (hepa) yang disebabkan oleh pengambilan alkohol berlebihan.
  • Meningkatkan sistem imun dan ketahanan badan terhadap jangkitan penyakit.
  • Penyakit Buasir – Buasir boleh dirawat dengan mencampurkan jus daun peria katak dengan buttermilk dan diminum semasa perut kosong pada awal pagi. Bedak sejuk (paste) yang diperbuat daripada akar pokok peria katak pula boleh dibubuh pada buasir supaya lukanya cepat sembuh,
  • Psoriasis – Selalu minum jus peria katak dapat mengurangkan psoriasis dan penyakit fungus yang lain, seperti kurap, fungus pada kaki ahli sukan, dan lain-lain.
  • Penyakit gangguan pernafasan – Campurkan jus peria katak dengan madu. Jika diminum setiap hari ia dapat merawat penyakit seperti asthma dan penyakit paru-paru yang lain.
  • Toxemia ialah pembersihan darah yang kotor daripada toksin. Jus peria katak ini juga mampu membersihkan hati (hepa) dan dapat mengubat jaundice.

Perhatian: Wanita hamil tidak digalakkan minum jus peria katak terlalu kerap atau terlalu banyak kerana ia boleh merangsang pengecutan di uterus yang akan menyebabkan kelahiran bayi pra-matang.

Maklumat Stevia

Stevia merupakan 150 spesies herba daripada keluarga bungamatahari (Astereacea). Ia secara rasminya ditemui pada kurun ke-19 olehDr.Moises Santiago Bertoni. Beliau menamakannya sebagai Stevia RebuadianiBertoni sebagai pennghormatan kepada ahli kimia Paraguay. Ia merupakan tumbuhanyang berasal daripada kawasan tropika dan sub-tropika di Amerika Selatan danAmerika Tengah. Stevia yang digunakan secara meluas sebagai pemanis adalahstevia dari spesies Rebaudiana. Ia juga dikenali sebagai sweetleaf, sugarleaf atau sweet herb.

Ia merupakan sejenis tumbuhan herba berbatang lembut. Untukmenanamnya, medium yang digunakan adalah dari jenis poros supaya tiada air yangakan bertakung selepas ia disiram. Daunya berbentuk bujur. Batangnya halus dannbergerutu. Dalam keadaan optimum Stevia boleh mencapai ketinggian sehingga 1meter atau lebih. Ia mengeluarkan bunga kecil warna putih.

Kegunaan Stevia

Kegunaan Stevia sebagai pemanis mula disedari oleh orang Eropah pada kurun ke-16. Sejak itu ia mula digunakan dengan meluas di Eropah sehinggalah dibawa ke Asia. Walaubagaimanapun kajian terhadap Stevia hanya mula dilakukan pada kurun ke-19 apabila para pengkaji di Brazil mendengar cerita yang sehelai daun Stevia boleh memaniskan sebiji buah peria dan juga secawan teh herba yang kelat.

Ia mula dikaji oleh seorang ahli botani Paraguay yang bernama Moises S.Bertoni yang kemudiannya menulius antara artikel-artikel awal mengenai Stevia pada awal kurun ke-19. Ciri yang paling unik mengenai Stevia ialah ia merupakan pemanis semulajadi yang tidak mengandungi kalori. Ciri ini telah menarik minat para pengkaji untuk menjalankan kajian terhadap Stevia.

Kajian terhadap toksidnya,mendapati kandungan utama yang menyebabkan ia manis iaitu Steviosid tidak toksid. Ia juga didapati tidak memberi apa-apa kesan terhadap kesuburan.

  • Khasiat Stevia
  • Mengimbangi kandungan gula dalam badan.
  • Menurunkan kadar gula yang terdapat di dalam darah sesuai untuk pesakit diabetes dan hypoglycemia.
  • Melawaskan pembuangan air kencing.
  • Meningkatkan kadar tenaga di dalam tubuh badan.
  • Melicinkan dan memutihkan kulit serta awet muda.
  • Membantu sistem penghadaman makanan.
  • Membantu mereka yang mengalami masalah insomnia.
  • Berupaya mengawal berat badan (Obesiti).
  • Mengurangkan masalah keradangan.

2 comments:

  1. Assalamualaikum slm sejahtera kepada warga group yang ada penyakit kencing manis!!. Jom viralkan berita baik ni Bantu kakak2 abang2 kita yg ada kencing manis yg dh bertahun2 bergantung pd ubatan.
    ▪Bantu kwn2 kita, saudara mara,jiran2 smua. Rawat terus kencing manis!
    ▪Ini 1 penemuan herba utk merawat kencing manis yang bacaan gula sangat tinggi.
    ▪Herba yg di proses menjadi jus untuk pesakit kencing manis menurun kan bcaan gula dengan cepat dan berkesan
    ▪-Kaki luka bernanah
    -Badan letih dan lemah akibat kencing manis
    -Paling penting dapat lindungi buah pinggang
    -Rasanya yang tidak pahit dan sedap untuk di minum
    🗣Jom sama2 kita viral kan, ..kita rawat cara selamat ,cara alami tanpa kandungan bahan kimia yg boleh bgi kesan yang tidak baik.
    ▪Gula turun dengan cepat selpas hanya dua jam meminum jus herba ni dan rasa tidak pahit
    ▪Stabil kan gula kembali..paling penting dapat menjaga buah pinggang!
    ▪Ini adalah herba yg sangat sukar dijumpai dn amat berkesan.
    ▪Mari bantu saudara mara,kwn2,jiran2 dn keluarga kte turun kan kencing manis dengan cepat dan pantas cara selamat 💪🏻

    NOTA :
    Ia BUKAN HERBA YG MEMANASKAN BADAN macam produk2 lain yang masukkan herba2 biasa Herba ni fresh2 di proses tiada perap simpan lama2.. boleh diambil sebagai suplement utk penyakit2 lain juga harga sangat2 mampu milik..orang normal yang nak mencegah kencing manis pun boleh minum

    Call & whats app sekarang! Nk tanya je dlu blh jgn malu.

    En mohd zuhairi 017 468 7570

    ReplyDelete